dagoeneko martxan da Astigarragako AP-8 errepideko Garraio Zentroa eraikitzeko lanen exekuziorako lizitazio-lehiaketa.
Hala iragarri zuen aurreko asteazkenean Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak: «guk diogu garraio zentro honek trafikoaren arintasuna hobetuko duela Frantziako noranzkoan, eta zerbitzuguneetan ibilgailu astunak pilatzea ekidingo duela, mugan pilaketak daudenean ere atseden hartzeko edo gestioak egiteko aukera izango baitute, instalazio berrietan eskainiko diren zerbitzuei esker», nabarmendu zuen Foru diputatuak.
Izan ere, 355 kamioi aparkatzeko plataforma bat, zerbitzuen eraikin bat eta 39 ibilgailu arinentzat kanpoko aparkaleku bat izango ditu.
Obrek 9,5 milioi euroko aurrekontua daukate, eta Bidegik finantzatuko ditu. Baina aurrena, enpresa publiko honek egingo ditu urbanizatze-lanak: «plataforma egiteko, lurra berdindu beharko da lehenik, eremua hondeatuz eta betez». Gainera, «autopistatik bide adar bat eraikiko da, 176 metroko luzerakoa; aparkalekuaren parean sartzen eta irteten den trafikoa banatzeko biribilgunea eta AP-8 errepidera sartzeko 300 metroko adar bat ere egingo dira». Drainatze sare bat ere egingo zaio; honek, euri urak tratatzeko sistema bat izango du, eta pantaila akustiko begetalak eta polikarbonatozkoak jarriko ditu Foru Aldundiak.
Lanak bukatzeko 24 hilabete beharko direla aurreikusi dute, eta espero dute Garraio Zentro Integrala, Oiartzungo aparkalekuarekin osatuko dena, erabilgarri egotea 2021erako.
Era berean, aurreikusoenen arabera, 2019ko azken hiruhilekoan aterako da lizitaziora Garraio Zentro Integrala erabiltzeko eta ustiatzeko emakida. Haren ardura izango da Astigarragako zerbitzuen eraikina eraikitzea eta bi plataformen itxitura perimetrala eta zaintza-sistema abian jartzeko lanak egitea.
Europako estandarren arabera, 4. mailakoa izango da, eta irekitzen denean, «bakarra izango da Euskadin, eta Estatu mailako haundiena, halako zerbitzu eta segurtasun maila eskaintzen duena», adierazi zuen Oiarbidek.