355 kamioi aparkatzeko gunea eraikiko du Foru Aldundiak, Astigarragako lurretan

Kronika - Erredakzioa 2018ko ira. 8a, 02:00

Duela hilabete batzuk aurreratu zuten bezala, AP8-ko Ga­rraio Zen­tro Integrala errealitate bihurtzeko lanean aritu da Gipuz­koako Foru Aldundia; au­rreko astean egin zuten pro­iek­tuaren aurkezpen ofiziala Mar­kel Olano Diputatu Na­gusiak eta Aintzane Oiar­bide Bide Azpiegi­tu­retako diputatuak. Pla­tafor­me­tako bat Asti­ga­rra­gako lu­rre­tan eraikiko da.

«Azpiegitura berri horrekin, gure helburu nagusia da zerbi­tzua ematea autobidea erabil­tzen duten garraiolariei; izan ere, zerbitzu on bat eman nahi dugu, kamioilariek atseden har dezaten, segurtasun per­tsonala eta ibilgailuena bermatuta, eta, gure ustez, Garraio Zen­tro horrek trafikoa arintzen lagunduko du, mugan au­to-ilara handiak daudenean, kamioilariek atseden har­tzeko eta beraien gestioak egiteko aukera izango baitute azpiegitura berrietan eskainiko di­ren zerbitzuei esker», aurkeztu zuen Markel Olanok.

Aparkalekuak, bi noranzkoetan
Esan bezala, Garraio Zentro  Integral berria AP8 autobidean eraikiko da, bi noranzkoetan. Izan ere, bi plataforma izan­go ditu, bat Astigarragan, Irun­go noranzkoan; eta bestea, Oiar­tzu­nen, Donostiara bidean. De­ne­ra, 545 aparkalekurentzat le­kua izango da.

«Helburu nagusia da zerbi­tzua ematea autobidea erabiltzen duten garraiolariei»

2020rako bukatuta
Aurkezpenean, epeen berri ere eman zuten. Aurreikuspenen ara­­bera, 2018ko azkeneko hiruhilekoan aterako dira obra-lanak lizitaziora, eta zentroa erabilgarri egongo da, 2020. ur­tean.

Bidegi foru sozietatearen bitartez burutuko den proiektuak, hainbat obra aurreikusten ditu: aparkaleku berria Astigarragan, 355 kamioientzat izango dena, eta Oiartzungo egungo arearen berrantolaketa eta egokitzea, 190 kamioientzat.

Horretarako, azaldu zuten, «Bidegik 11,2 milioi euro inbertituko ditu, gehi BEZa, bere baliabide propioen kaudimenari esker, eta Aldundiak ez du inbertsiorik egin beharko, eta ez du zorrik egingo». 

Inbertsio horren barruan daude bi kokalekuen urbanizazio-gastuak, eta haien erabilera eta ustiapenerako emakida lizitatzea. Esleipendunak Astiga­rra­gako eraikina eraikiko du eta, halaber, bi guneen perimetroa itxi eta zaintza-sistema jarri beharko du.

Astigarragako zentroa, erabat berria
Astigarragako plataforma erabat berria izango da; 17,000 kman kokatuko da, Behobiara noranzkoan eta Frantziako al­dera doan trafikoa hartuko du­e­la azaldu zuen Oiarbide diputatuak. «Frantziako errepideetan asteburuetan zirkulatzea de­bekatuta dagoela eta, N-I erre­pideko eta AP-8 autobideko hainbat gasolindegitan sortzen diren ibilgailu astunen ilara handiak antolatu ahal izango dira». 

Guztira, 55.591 m2-ko zo­latutako azalera izango du, 355 kamioi aparkatzeko plataforma bat, zerbitzuen eraikina, eta 39 ibilgailu arin aparkatzeko tokia kanpoan, zentroko langileentzat eta hornitzaile­en­tzat.  

Gainera, etorkizunera be­gi­ra, beste lurzati bat gordeko da Astigarraga eremuan, posible ikusten baita bertan hotel bat jartzea.

«Bidegik 11,2 milioi euro inbertituko ditu, gehi BEZa, bere baliabide propioen kaudimenari esker»

4. maila, Europako estandarren barruan
Aintzane Oiarbide Bide Azpie­gitu­retako diputatuak nabarmendu zuen, 4. maila izango duela Europako estandarreren barruan: «Euskadira begira, zer­bitzu eta segurtasun maila hori eskainiko duen zentro ba­karra izango da eta Estatuko haundiena ere bai. Badakigu ga­rra­io­larien kezka haundiena, atseden hartzen dutenean, be­ra­ien ibilgailuen eta garraiatzen du­ten kargaren segurtasuna dela. Garraio Zentro berriaren bi plataformak, Astigarra­ga-Oiar­tzun, perimetro itxi ba­tean  ko­ka­tuko dira; bertan, ar­giak jarriko dira eta baita zain­tza-kamerak ere, gune guz­tia eta ibilgailu nahiz pertsonen sarrerak eta irteerak monitarizatzeko. Esparru ho­rre­tara apar­kalekuko langileak eta gidariak bakarrik sartu ahal izango dira, erabiltzaile eta salgaien segurtasuna bermatzeko». 

Horrez gain, bi guneetan eraikiko diren eraikinek beste zerbitzu batzuk izango dituzte: jatetxea eta kafetegia, supermerkatua, komunak eta du­txak, telebista aretoa edo aisialdi eremua, eta garbitegia.

Azpiegiturak modernizatzeko «ahalegina»
Markel Olano Diputatu Nagu­sia­ren esanetan, «Gipuzkoako azpiegiturak modernizatzeko Gipuzkoa egiten ari den ahaleginean kokatzen da proiektu hau, gisa horretan lurraldearen lehiakortasuna sendotzeko eta etorkizun ekonomiko, sozial eta politikoa bermatzen lagunduko diguten desafioei aurre egiteko». Eta laburbildu zuen: «Bi Estaturen arteko igarobidea da gure lurraldea eta horrek trafiko astunaren joan-etorri handia eragiten du, horrek dakartzan eragozpenekin; gure eskuetan dagoen guztia egin behar dugu trafikoaren arintasuna bermatze aldera».

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!