Hilerriko errolda eguneratzeko prozesua martxan, Udalak

Kronika - Erredakzioa 2017ko abe. 29a, 01:00

Prozesua jarri du martxan Hernaniko Udalak, hilerriko errolda eguneratzeko. Izan ere, azaldu dutenez, «egun Udalak daukan erroldaren arabera, emakiden baitan dauden jabe­tzak ez dira batere errealak; eta ondorioz, transmisioak eguneratu eta hilobiratze unitate bakoitzerako ordezkari bat izendatzea da asmoa».
2012an onartu zuen Udalak, hilerriari dagokion araudi be­rria; eta bertan jasotzen dira, lurperatze eskubideen izaera eta eduki orokorrak, iraunaldia, aldatu eta eskualdatzea, obrak eta konponketak...
Araudiko bi gairi emango die garrantzia Udalak, prozesu honekin: hilobiratze unitate bakoitzeko ordezkari bat izendatzeari, eta emakiden iraungitze datari. Ordezkaria, emakida bakoitzaren jabeek izendatu beharko dute; eta bestela, Udalak izendatuko du, 30ga­rren artikuluaren arabera.
Iraungitze datari dagokionez, epe ezberdinetarako eman izan dira, araudi desberdinen arabera; eta hori erregulariza­tzeko asmoz, Udalak erabaki du denei luzatzea legez eman daitekeen urte kopuru haundiena: denei 99 urtetara luza­tzea emakida, bakoitzaren kon­tzesio data kontutan hartuta.


Hiru hilabeteko epea,
ordezkariak izendatzeko eta alegazioak aurkezteko

Prozesu honetan, hiru hilabeteko epea emango du Udalak, alegazioak egin, dokumentazioa aurkeztu, aldaketak proposatu eta ordezkariak izendatzeko. Espedienteak kontsul­tatzeko aukera ere izango da, HHZn (08:00-14:00). Hiru hilabe­teak igarota, alegazioak eran­tzun eta aldaketak eginda, errolda berritua onartuko da.
Udalak jakinarazi du, gainera, epe horretan ez dituzte kobratuko transmisioak; eta ondoren, ordenantza fiskalari helduko zaio berriro.

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!