Proiektu pertsonala izan da Garbiñe Insausti hernaniarrarentzat Edith Piaf. Taxidermia de un gorrión antzerki obra, eta horrek are bereziagoa egiten du jaso berri duen izendapena; arte eszenikoetako Max sarietarako aktore nagusiari izendapena jaso du. Ekainaren 5ean Valentziako Palau de las Arts antzokian egingo den galan jakingo dira irabazleen izenak.
Sorpresa izan al da Max sarietarako izendapen hau?
Sorpresa totala! Hasteko, aurreneko galbahean 15 hautagai aukeratu zituzten, eta Edith Piaf. Taxidermia de un gorrión obrak lau izendapena jaso zituen: aktore nagusiari izendapen bana, bai Lola Casamayorrek eta bai nik; ikuskizunari berari beste bat; eta bigarren aktoreari beste bat, Alberto Huicik. Hori espero ez bagenuen, are gutxiago, baten bat finalista geratzea! Oso pozik eta eskertua nago.
«Zorte haundia izan dut; Ozkarrek neri idatzitako obra da»
Izendapenaren aurretik, gainera, kritika oso onak jaso dituzue bestela ere.
Obra duela bi urte estreinatu genuen, eta ibili gara Donostiako Ferian, Madrilgoan... Eta urtarrilean hilabeteko denboraldia egin dugu Madrileko Teatro Españan, eta oso esperientzia polita da. Sarrera guztiak agortu ziren, oso harrera ona izan du, eta kritikak ere oso onak izan dira.
Edith Piafen biografia ezagutzeko modu berezia eskaintzen duzue obran...
Ez da biografia soila. Bi emakumeren arteko elkarrizketa da: Edith eta kazetariaren artekoa. Kazetaria animali basatietan aditua da, baina Edith Piaf elkarrizketatzea egokitu zaizu, lan egiten duen aldizkariko zuzendaritzak horrela aginduta. Baina berari ez zaio bat ere interesatzen. Gainera, Edith Piafen miseriatan murgildu behar du, erreportaje amarillista horietako bat saltzeko. Ikuskizunean bidaia bat egiten dute, eta biluztu egiten dira, aurreiritziak baztertuz, eta pixkanaka elkar ulertzen dute. Bestalde, biografia soila ez izanda ere, musika oso presente dago. Eta era berean, erreflexio bat egiten da, mitoak sortzeko eta era berean suntsitzeko daukagun beharraz, eta kazetariek daukaten arduraz.
Zaila izan al da kantua eta antzezpena uztartzea?
Beti gustatu izan zait kantatzea, eta 16 urterekin hasia nintzen Edith Piafen kantuak lantzen. Hau proiektu pertsonala izan da, Kulunka Teatroa, nere konpainiarena. Zorte haundia izan dut; Ozkar Galan bermeotarrak neri idatzitako obra izan baita. Orain arte maskara lanetan aritu izan naiz gehiago, eta horri esker hizkuntza berri bat ere ikasi dut. Baina orain, kantua eta antzezpena uztartzea oso gustagarrai egin zait.
Horrela sariek laguntzen dute lan berriak sortzen?
Ez dakit. Duela urte batzuk André y Dorine obraren musikarekin ere izan ginen finalistak. Errekonozimendua bada. Gero, lana sortzen duen... Auskalo! Neretzako profesio honetan zortea da, egunez egun istorioak kontatzen jarraitzea, eta nere proiektu pertsonalekin bada, hobe! André y Dorine, Solitudes eta Edith Piafekin hara eta hona ibiliko gara. Max sariak banatzean Txinan izango naiz! Urte hau mugitua izango da, eta eskerrak!