Zarata mapa aurkeztuta, hainbat neurri proposatu dizkiote Udalari

Kronika - Erredakzioa 2016ko aza. 5a, 01:00

Azken urteetan aldaketa haundiak izan dira Her­nanin, eta 2002-2005 bi­tar­tean Udalak egina zuen za­rata mapa zaharkituta geratu da. Izan ere, auzo eta in­dustria poligono berriak erai­ki dira; AP8 eta A15 errepide berriak ere, Hernanitik pa­satzen dira, herrigunea in­guratuz; eta AHTren ibil­bideak bete-betean gurutza­tzen du Hernani. Gainera, Eusko Jaurlari­tzaren dekretu batek ezartzen du 10.000 biztanletik gorako udal guztiek zarata mapa bat izan behar dutela 2017a baino lehen.

Zarata mapa, lau fokotan
Hori guztia kontuan izanda, Hernaniko Udalak mapa egi­tea erabaki du. Azken hiru hi­labeteetan egin dituzte neur­­ketak  eta lortutako emai­tzak atzo aurkeztu zi­tuen pren­tsau­rrean Mattin Aldaia zi­ne­gotziak.
Hernaniko zarata mapa berriak lau foko aztertzen ditu: ibilgailuen trafikoa, trena, industria jarduera eta urbanoa edo herri barrukoa (komertzioak, tabernak, gaueko zarata...).
Aldaiak azaldu zuenez, era berean, herria gune ez­ber­dinetan banatzen du mapak: «gune bakoitzak zarata mapa ezberdinak ditu, ez baita gau­za bera eskola bat, kultur etxe bat edo Osakidetzako eraikin baten inguruak dituen zarata mugak; edo poligono indus­trial baten inguruan izan behar dituen zarata mu­gak».

Hiru neurketa,
aurreneko hiru guneetan
Aldaiak azaldu zuenez, neur­ketak egiteko metodo­logia ez­berdinak erabili dira. Au­rre­ne­ko hiru guneetan, hau da,  ibil­gailuen trafikoa, trena eta in­dustria jar­dueretan,  neurri hauek jaso eta aztertzeko me­todologia konkretu bat erabili da: «egunez neurketak egin di­ra goizeko 07:00etatik arra­tsal­­deko 19:00etara, 12 orduz; arratsaldez, 19:00eta­tik gaue­ko 11:00etara, 4 orduz; eta gauez, 11:00­etatik 07:00­etara, 8 orduz».

Neurketen ostean, proposamenak
Aldaiak azaldu zuen, hiru gune horietan neurketa egin duen enpresak proposamen batzuk egin dituela.
Trafikoari dagokionean, az­­tertuko da barrera akus­ti­ko­ak jartzeko aukera A15 erre­pidearen zenbait gunetan: «Aka­rregi meandroan naturgu­ne babestu bat dagoelako; baita ere, Ka­rabelen, Zikuñagan, Eli­za­txon eta A15a pasatzen den in­­gu­ruetan. Ahol­katu dute az­ter­ke­ta teknikoa eta bidera­garrita­sun ekonomi­koa egitea».
Herri barruko trafikoaren inguruan,  proposatu dute abia­dura eta auto kopurua gutxi­tzeko neurriak hartzea: «hauek identifikatu dira, zaratarik haundiena duten puntu gisa: GI 3410 Zikuñagatik Goizueta­runtz dijoan errepidea; Zinkoe­ne­an, errotondari begira dau­den eraikinetan; anbu­la­to­rio­an, Urbieta eta Aristizabal ka­lee­tan; Urumea eta In­ma­ku­lada ikas­tetxeen ingurumena; eta Langile ikastola ingurue­tan, Laubidieta eta Marielu­tsen».
Trenaren trafikoaren in­guruan egindako neurketetan, Aldaiaren esanetan, enpresak proposatu du AHTri jarraipena egitea: «behin martxan jarri ondoren jarraipena egitea, batez ere Osiñaga auzoan».
Azkenik, industria guneei dagokienean, enpresak ahol­ka­tu du jarraipena eta behaketa berezia egitea industria guneen ondoan dauden hainbat etxe­bizitza guneetan: «Osiñaga bai­laran esaterako, Eziago poli­go­noaren parean dauden etxebi­zitza inguruetan, errekaren beste aldean alegia. Baita ere Ere­ño­tzu auzoan, Lastaolaren ondo­ko etxebizitzetan; eta Epele auzoan».

Herri barruko neurketak egiten jarraituko dute asteburu eta txotx garaian, esaterako
Laugarren gunean, herri ba­rruko zarata neurtzeko me­todologia propioa erabili be­har da. Aldaiak azaldu zue­nez, kasu honetan neurketak garai ezberdinetan jaso behar dira: «neurketak momentu puntualetan eta denbora lu­zea­gotan egin behar dira. Ho­riek egiten dira Kale Na­gu­sian, Andrekalen eta Tilose­tan. Aste­buruetan eta txotx garaian ere egingo dira, eta emaitza jasotzen dugunean, ekintza plana osatuko dugu. Ka­su honetan, neurketa ho­riek egiten direnean, pro­po­satuko dira jarduera horien bueltan hartu beharreko neurriak».

Dokumentua ikusgai, azaroaren 20ra arte  
Mattin Aldaiak  azaldu due­nez, mapa honen emaitzak ikus­gai daude, jendaurrean, aza­roaren 20ra bitartean: «he­r­ritarrek dokumentua azt­ertu ahalko dute, eta egoki iruditzen zaizkien oharrak eta alegazioak egin ahal izan­go dituzte». Dokumentua ikus­gai dago Hernaniko Hi­r­i­gintza eta Ingurumen Sai­lean eta Uda­la

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!