HERNANIKO trafikoaren antolaketa aldatu egingo da Aste Santuan, eta hain justu, hori azaldu zuten atzo Marian Beitialarrangoitia Alkateak eta Unai Erroizenea Zerbitzu Publikoetako zinegotziak. Aurkezpenaren hasieran azaldu zutenez, aldaketen helburua da herritarren bizi kalitatea hobetzea eta mugikortasun eredua iraunkorra izatea. Erroizeneak azaldu zuenez, mugikortasuna iraunkorra izatearen funtsa da, pertsonek egin behar dituzten joan etorriak ahalik eta atseginen eta erosoen egitea, «baina beti ere ingurumena errespetatuz». Hori gauzatzeko, Udalak Hernaniko Mugikortasun Plana erredaktatu zuen 2009an, eta 2010eko otsailean eta martxoan herritarrei azaldu zieten. Alkateak azaldu zuenez, partikular, alderdi eta elkarteen artean 6 alegazio jarri ziren orduan. Ondoren, Arau Subsidiarioen barruan ere, ikusgai izan da Mugikortasun Plana, eta baita alegazioak egiteko aukera ere. Kasu honetan, Alkateak azaldu zuenez, 19 alegazio jarri ziren, aurreko seiak barne. Alegazioak aztertu eta konpondu ostean, dokumentua zuzendu eta 2010ean entregatu zuten behin betikoa.
Egingo diren aldaketak, Mugikortasun Planaren helburu orokorrekin bat
Erroizeneak adierazi zuen, Aste Santuan Hernanin egingo diren aldaketek, Mugikortasun Planaren helburu orokorrei erantzungo dietela: «oinezkoak, txirrindulariak eta garraio publikoa sustatu nahi ditugu. Trafikoa Kaxkotik atera nahi dugu eta herri guneko kalitatea hobetu nahi dugu. Baita ere esan, espazio publikoa oinezkoari itzuli nahi diogula». Hain zuzen, aipatutako helburu horiek martxan jartzeko egingo dituela Udalak aldaketak azaldu zuten atzokoan.
Hiru lan egitea, beharrezkoa
Alkateak azaldu zuenez, aipatutako aldaketak egiteko, hiru lan egitea beharrezkoa da: Floridako trenbidearen azpian errepidea egitea, Txantxillako errotonda eraikitzea, eta hori herriarekin lotuko duen errepide berria eraikitzea: «lehenengo lana egin gabe badago ere, beste bi lanekin ia helburu guztiak bete daitezke, eta orain arte sortu diren hainbat arazori konponbidea emango zaie: batetik bestera joateko herrigunea saihestuko da, Zinkoeneako trafikoa murriztuko da, gune historikoan aparkaleku bereziak jarriko dira, eta Latsunbe eta Antziola auzoetan ingurumen kalitatea hobetuko da». Alkateak azaldu zuenez, helburu horiek betetzeko zirkulazio sisteman hainbat aldaketa egitea beharrezkoa da, besteak beste, ondorengoak: Elkano (Atsegindegira arte), Txirrita eta Florida kalea, norabide bakarrean, jaitsi egingo dira; Aristizabal, Iturregi, Antziola eta Izpizua kaleak, norabide bakarrean baita ere, igo egingo dira; Urbieta kalea, Atsegindegi parean, norabide bakarrekoa izango da anbulatoriorantz, eta Nafar kalea ere hala izango da Elkanotik Izpizuarantz.
Aparkalekuetan ere aldaketak izango dira, besteak beste: Izpizua kalean gune urdina jarriko dute, ordubetez aparkatu ahal izateko; eta Nafar eta Biteri kalea gune gorriak izango dira, bizilagunentzat.
Autobus geltokiak lekualdatuko dituzte
Autobus geltokiak ere aldatuko dituzte: G2 autobusa (Donostiaruntz) Elkano kalean, Biteri parean geratuko da; G2 (Urnietaruntz) eta G1 autobusek Urbieta kalean izango dute geltokia, pelotaleku parean; A1, G6 eta Hiribusak, Txirrita kalean izango dute geltokia. Horiez gain, Txantxillan, errotonda berria inguruan, G1 eta G2 lineako autobusek geltokia izango dute.