Zentro komertzialak haunditzea galerazi nahi du Jaurlaritzak

Kronika - Erredakzioa 2010ko urr. 30a, 02:00

Donostialdea osorako 15 urteko plana egin du Eusko Jaurla­ri­tzak, eta hor, Hernaniri eragiten dioten erabakiez gain, beste aurreikuspen asko egiten dira. Garrantzitsuenak, Pasaiako kaia biziberritzea, Bigarren Saihesbidea mugaraino luzatzea, edo zentro komertzialak haunditzeko debekua izan litezke.

Urbil, Garbera, Alcampo, Lin­tzi­rin eta Araso zentro komer­tzialak ezingo dira gehiago haunditu, Jaurlaritzaren planaren arabera. Donostialdean de­sorekak eragin dituela aitortzen du, eta problematika hori haunditzea eragotzi egin behar dela. Garraio publikoa bateratu egin nahi da zonalde osoan, datozen 15 urteetan. Trena, au­­tobusa, metroa (egingo ba­litz) ba­teratu, eta sare bat bakarra izan dedila. Pasaiako kaia berritzeari prioritatea eman dio Jaurlari­tzak, Lu­rral­dearen Za­tiko Pla­nean. Hori egiteko modu bat baino gehiago daudela adie­razten du plan horretan, eta lehenbailehen erabaki beharko dela, kanpo portua egin edo ez.

40.000 etxebizitza berri
Pasaiako kaia berritzean, etxe­bizitza dezente egingo dira gaur egun kaia dagoen horretan. Donostia eta Irun ere dezente haundituko dira: Donostia haundituko da, batez ere, Loiola eta Txominenea aldera. Irunen, gaurko tren estazioa desagertu egingo da, eta bertan etxebizi­tzak egingo dituzte.

Errepide sarea, zabaldu
Gaur egungo errepideak be­har-beharrezkoak izango di­re­la dio Jaurlaritzak, epe motz eta er­tainean. Epe luzera, bi errepide izango dira nagusiak: A8 autobidea eta Biga­rren Sai­hes­bidea. Horre­ta­­rako, azken hori mugaraino luzatzea ko­meni dela dio planak, Oiar­tzun­go bailaran ba­rre­na. Beste obra nagusiak: Lezo-Gaintxurizketa ko­rri­do­rea, A8tik Irun erdira irteera, N1a haunditzea Sora­billa eta Andoain bitartean, edo N121 bikoiztea (Behobia-Iruñea). A8ko peajearen ordez, errepide nagusi guztietan ja­rri­ko da peajea, sarrera puntuetan, eta prezioa berdindu egingo da.

AHTa, trenbide berria
Trenbideetan aldaketak izango dira datozen 15 urteetan. Gaur egungo trenbideak estutu egin­go dira, nazioarteko neurrietara. AHTa zehatz nondik joango den zehaztua ez dagoen arren, eragin haundiena izango duen obra izango da. Astigarragan estazio berria egingo dute; eta handik Do­nos­tia erdira trenbide berria. Irunera sarrera izango du, eta Pasaiako portura beste bat. Beste trenbideek ere aldaketak izango dituzte. ETS (kostako trena) bikoiztu egingo da ahal den leku guztietan (Agi­naga-Usurbil). Do­nos­tia­ko tranbia ez da beharrezko jotzen.

DONOSTIALDEA zenbakitan:
13 HERRI: Andoain, Astigarra­ga, Donostia, Errenteria, Her­nani, Hondarribia, Irun,
La­sarte-Oria, Lezo, Oiartzun, Pasaia, Urnieta eta Usurbil.
376 km2: azalera osoa
400.000: biztanle ditu.
%15 - 5.500 ha: Etxebi­zi­tzak, industriak eta azpiegitu­rek okupa­tzen duten lurra, gaur egun. %18 okupatuko dute 15 urte barru.
2.600 ha: etxebizitzak okupatzen du.
1.300 ha: industriak okupatzen du.
900 ha: ekipamendu publikoak
700 ha: azpiegiturak, errepideak, trenbideak... okupatzen dute
176.000: etxebizitza daude
171.000: herri barruko etxebizitzak
5.000: herritik kanpoko etxebizitzak
68: etxebizitza hektareako daude une honetan Donostialdean.

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!