«Zalantzak gero eta zehatzagoak dira»

Kronika - Erredakzioa 2010ko urr. 2a, 02:00

Atez ateko sistema ia erabat martxan jarrita, bulegoan aldaketak izan dira, eta ez leku aldaketagatik bakarrik. Sistema martxan jartzeko prozedura gaindituta, hiru dira eginbehar nagusiak: zalantzak argitu, funtzionamendua kudeatu eta bilketa datuak jaso.

Atez Ateko bulegoak egoi­tza berria du iraila hasieratik. Kardaberaz kaletik Biteri kul­tur etxera pasa dira, eta ber­tan Xabat Larrarte eta Ene­ritz Usabiaga ari dira lanean, herritarren zalantzak argitu, funtzionamendua kudeatu eta Atez Atekoaren bilketa datuak jasotzen. Bulegoa Biterira sartu eta ezkerretara dago, eta aste­le­henetik ostira­lera dago za­balik, goizeko 10:00­etatik eguer­diko 13:00etara.

Zalantzak aldatzen joan dira hilabeteek aurrera egin ahala
Maiatzean Atez atekoa mar­txan jarri zenetik, ehundaka herritar pasa dira bulegotik, eta denborak aurrera egin ahala, hauen zalantzak al­datzen joan dira. Xabat La­rrartek azalduta­koa­ren ara­bera, hasierako gal­derak oso orokorrak ziren: egu­tegia, ordutegiak, egun ba­koitzean zer atera, frakzio bakoitza nola jaitsi eta abar. Egunek aurrera egin ahala, dudak puntua­lagoak izatera pasa ziren, azpiegiturarekin, zin­tzili­katzeko zutabeekin eta pega­tinekin zerikusi zu­zena zuten zalantzak ziren. Hau da, herritarren galderak Atez atekoaren eboluzioarekin bat joan dira. Hilabeteak pasa ostean, Xabat Larrartek adierazi duenez, jendeak ez ditu ha­sierako galderak, oina­rrizko galderak egiten: «orain egiten dituzten galderak askoz zehatzagoak dira, esaterako, material kon­kre­tuak nora bota, disolbatzaile edo pintura ontziekin zer egin eta abar. Azken asteetako duda gehienak horiek izan dira».

Atez atekoaren funtzionamendua kudeatzea
Bulegoan, zalantzak argi­tzeaz gain, Ateaz Atekoaren funtziona­men­dua ere ku­deatzen dute. Arazoak bide­ratu edo irtenbidea ema­teaz arduratzen dira, kasu haue­tan esaterako: kuboren bat puskatu bada, puntu bat ja­sotzea ahaztu bazaie, pega­tinaren batekin arazoren bat izan badute, edo zintzi­li­ka­rioa lekuz aldatu behar bada. Komertzio arloa ere anto­latzen dute. Atez atekoa mar­txan jarri zenean banan-banan pasa ziren guztietatik, be­harrak zein ziren ikusi, eta sistemaren funtzionamendua azaltzeko. Larrartek adierazi due­nez, gaur egun, bes­teak beste, kuboen edo edu­kiontzi espezifikoen eskae­ra egiteaz arduratzen dira, eta ko­mer­tzio aldaketaren bat egon ba­da, berriarekin, besteekin eman­­dako pausuak ematen dituzte.

600dik gora familiek dute konpostagailua
Bulegoan autokonpostajearen arloaz ere arduratzen dira. Az­ken datuen arabera, egun 600 familitik gora dira konpos­tagailua etxean dutenak. Famili hauek ikastaroak jaso dituzte autokonpostajea egiten ikaste­ko. Batzuek arazoak izan di­tuztela azaldu du La­rrartek, eta kasu batzuetan, nahiz eta gutxi izan, beraien etxeetara joan dira konpostagailua ikus­tera. Hala ere, famili guztietara bisitak egitea aurreikusita dute, nahiz eta oraindik ez diren hasi.

Garbigunea, olioa eta altzariak
Garbigunearen eraikuntzari da­gokionez, San Marko Man­ko­munitearen esku dagoela adierazi du Larrartek. Bitar­tean, olioa ostegun arratsal­detan atera behar da, San Mar­kok ferian jartzen duen furgonetara eraman behar da. Altzariei dagokienez, ate­ratzeko bi bide daude: Garbe­rako garbigunera eramanda, astelehenetik larunbatera, edo bulegora deitu eta jasotzeko eskatuta; azken honek 12 euroko kostua du. yy

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!