ESTITXU NEIRA
Astigarragan 2016 urtean Abiadura Haundiko Trenaren geltokia irekitzea espero da. Geltoki honetaz gain, Gipuzkoan beste hiru egingo dira; Donostian, Irunen, eta Ezkio-Itsason, hain zuzen ere.
Astigarragako geltokia Gipuzkoako geltoki internazional bakarra izango denez, ibilbide luzeko trenak bertan bakarrik geldituko dira; esaterako, Paris-Madril artekoak. Oinarrizko proiektuak zehazten duenez, bi solairu izango ditu geltokiak, bata aldiriko trenarentzat (Renfe); eta bestea, Abiadura Haundiko Trenarentzat.
Astigarragako adarrak, 2,995 metrotako azalera izango du; eta Astigarraga- Donostia artekoak 5,7 kilometro. Euskal Trenbide Sareak esan duenez, lotura hori bide bikoitzekoa izango da, trenen maiztasun haundiagoa ahalbidetzeko. Ibilbideari dagokionez, trena Atotxatik aterako da, Urumea ibaiaren gainetik zubi bat igaro, Loiolako erriberetako auzoa azpitik pasa, eta egun dagoen trenbidearen paralelo jarraituko du Astigarragaraino.
Merkantzia trenak ere
geldialdiak egingo dituzte
Merkantzia-trenek ere egingo dituzte bertan geldialdiak; horiek, Astigarragatik Pasaiako Portura edota mugara joango dira.
ETS-koek ere azpimarratu dute trenaren ibilbidea Donostiako bigarren saihesbidera zein Urumeako autobiara gerturatuko dela; horrela, A8 autobidearekin eta N1 errepidearekin lotura izango duelako. yyAstigarragan 2016 urtean Abiadura Haundiko Trenaren geltokia irekitzea espero da. Geltoki honetaz gain, Gipuzkoan beste hiru egingo dira; Donostian, Irunen, eta Ezkio-Itsason, hain zuzen ere.
Astigarragako geltokia Gipuzkoako geltoki internazional bakarra izango denez, ibilbide luzeko trenak bertan bakarrik geldituko dira; esaterako, Paris-Madril artekoak. Oinarrizko proiektuak zehazten duenez, bi solairu izango ditu geltokiak, bata aldiriko trenarentzat (Renfe); eta bestea, Abiadura Haundiko Trenarentzat.
Astigarragako adarrak, 2,995 metrotako azalera izango du; eta Astigarraga- Donostia artekoak 5,7 kilometro. Euskal Trenbide Sareak esan duenez, lotura hori bide bikoitzekoa izango da, trenen maiztasun haundiagoa ahalbidetzeko. Ibilbideari dagokionez, trena Atotxatik aterako da, Urumea ibaiaren gainetik zubi bat igaro, Loiolako erriberetako auzoa azpitik pasa, eta egun dagoen trenbidearen paralelo jarraituko du Astigarragaraino.
Merkantzia trenak ere
geldialdiak egingo dituzte
Merkantzia-trenek ere egingo dituzte bertan geldialdiak; horiek, Astigarragatik Pasaiako Portura edota mugara joango dira.
ETS-koek ere azpimarratu dute trenaren ibilbidea Donostiako bigarren saihesbidera zein Urumeako autobiara gerturatuko dela; horrela, A8 autobidearekin eta N1 errepidearekin lotura izango duelako.
Gipuzkoako geltokien ezaugarriak
Astigarragako geltoki internazionalaz gain, Gipuzkoan beste hiru geltoki eraikiko dira:
Donostia: Donostiako geltokia Atotxan egingo dute, egungoa moldatuta. Bertan, Euskadiko hiriburuetara doazen trenak geldituko dira, hau da, Bilbo eta Gasteizera doazenak. Hauetaz gain, Madrilera eta Espainiar estatuko gainontzeko hirietara doazenak ere geldituko dira. Oinarrizko pro-iektuaren arabera, Astigarragatik pasa eta Donostiara abiatuko den tren sareak bide bikoitza izango du; eta horiek, maiztasun gehiago izatea ahalbidetuko du.
Irun: Irungo geltokiari dagozkion datuak oraindik ez daude garbi. Frantziarekin duen gertutasunagatik, tren batzuk bertako herrialdeetara joatea espero da. Baina Frantziako sarea nondik joango den zehaztu gabe dagoenez, oraindik zalantzan dagoen informazioa da.
Ezkio-Itsaso
Ezkio-Itsasoko geltokiak lurraldearen barnealdeko herrien zerbitzua asetuko du. Adar horiek, kilometro osoko lerro zuzeneko bidea izango duenez, azaletik joango da. Merkantzia-trenentzat oso erabilia izango da, azkartasuna dela eta.
Iraupena:
Euskal Herriko hainbat
hiriburutara
(Bilbo, Gasteiz, Iruña):
Ordu erdi pasatxoko
iraupena.
Madrilera:
Bi ordu eta laurdeneko
iraupena gutxi gora-
behera.
Egun burutzen ari diren lanak:
Abiadura Haundiko Trenaren proiektua 2006ko apirilaren 24an hitzartu zen Estatuko administrazio orokor eta Euskadiko administrazioaren artean. Eta, Eusko Jaurlaritzaren eskuetan gelditu zen, 2016. urtean martxan hasteko asmoz.
2008 urteko apirilean: Ordizia eta Itsasondo arteko lanak egiten hasi ziren. 2,8 km-tako azalera dute.
2009 urteko abenduan: Beasain, Tolosa eta Legorretako lanak hasi ziren.