DONOSTIAKO bigarren saihesbidea aurten irekiko dutela jakinarazi du Gipuzkoako Foru Aldundiak. Aritzetatik hasi eta Oiartzunera bidean, tartean, Hernanin 4,5 kilometro harrapatzen ditu. Guztira 17 kilometroko bariantea da, egunero 40.000 ibilgailu ibiliko direna, aurreikuspenek diotenez. Hiru zatitan egina, Hernaniko zatian lau karril izango ditu; bi joateko eta bi etortzeko. Aurrekontua 317 miloi eurokoa da. Bilbotik Baionara joateko, autopistan datozenek aukera berria izango dute laister, udara ondorenean irekiko baitute Donostiako bigarren saihesbidea (segundo cinturón). Donostiako lehenengo saihesbidea kolapsatua zegoelako egin dute proiektu berria; Aritzetako gasolindegi parean hasi eta Oiartzun eta Errenteriako mugan bukatzen dena. Tartean zazpi herritako lurrak harrapatzen ditu; Hernani, eta beste sei: Usurbil, Lasarte-Oria, Donostia, Astigarraga, Oiartzun, eta Errenteria.
32.000 kotxe eta 8.000 kamioi
Gaur egun, 100.000 ibilgailu dabiltza Donostiako lehendabiziko saihesbidean, eta kalkulatzen dute, horietatik 40.000 inguru mugaz beste aldera dijoazenak direla; alegia, Donostiara joatea helburu ez dutenak. Gutxi edo gehiago, horiek izango dira bigarren ingurabidea erabiliko dutenak. 32.000 kotxe, eta 8.000 kamioi.
17 kilometro,
14 zubi eta 6 tunel
Ez da nolanahiko obra zazpi herri horietan egin dutena. Ingurunea menditsua denez, lur mugimendu dezentea ibili dute bi urte horietan. Guztira 14 zubi egin dituzte; horietako bat Gipuzkoako luzeena: kilometro bat luzekoa, Astigarraga parean.
6 tunel ere izango ditu; horietatik 3 artifizialak. Gaineko 16 pasabide eta azpiko 10 ditu guztira.
Bilbo-Baiona AP8aren zati
Peajea izango du errepide berriak. Bilbo-Baiona autopistaren (AP8) zati bat izango da, eta horregatik, ordaindu egin beharko da. Oraindik ez dute erabat zehaztu, prezioa zein izango duen, eta non joango den peajea ere ez.
Aspaldian Gipuzkoan egin den obra publikorik garestiena da bigarren saihesbidea. 317 miloi euroko aurrekontua du.
4,5 kilometro Hernanin
Hernanin, 4 kilometro eta erdiko traiektoa egingo du proiektuak: Lasartetik sartu eta Jauregin barrena, Chillida-Leku, Zabalegi, Galarreta, Oriamendi eta Arizmendi.
Agroaldea, zalantzan
Proiektu honek baserri askoren lurrak espropiatu ditu, eta baserri horietako batzuk bertan esplotazioren bat zutenak ziren. Horiek konpentsatzeko, Agroaldea bat jartzea aurreikusten zuen proiektuak, Perurena inguruan (35.000 m2).
Dena dela, oraindik ez dago garbi zertan geratuko den asmo hori, eta hurrengo asteetako Kronikan zehatzago azalduko da.
A8tik A8ra, beste aukera bat.
Donostiako bigarren saihesbideak bi lotura nagusi izango ditu, AP8 autobidean: Aritzeta parean bat, eta beste muturrean Oiartzunen, Errenteriako mugan. Tartean beste bi lotura dauzka: bat Lasarte-Orian, N1 errepidearekin; eta bestea Astigarragan, Urumeako autobidearekin. Guztira 17 km ditu bideak berak, eta loturak kontuan hartuta 22 km izango ditu guztira. Kalkulatzen da, Donostiako lehenengo saihesbidean egunean 100.000 ibilgailu dabiltzala; beraz, 40.000 ibilgailu ‘kenduko lizkioke’ saihesbide berriak, ‘zaharrari’(horietatik, 8.000 kamioiak).