Udalak dio Oinarriko Proiektua aldendu egiten dela Informazio Ikerketatik

Kronika - Erredakzioa 2009ko aza. 22a, 01:00

urriaren 16an, Eusko Jaur­laritzako Garraio eta Herri Lan Sailburuordetzak Udalari bidali zion Euskal Auto­no­mia Erkidegoko Trenbide Sare Berriaren Platafor­maren Oinarriz­ko Proiektua. Urni­e­ta­-Hernani tar­tea izenekoa, udal­batzak horren inguruko txosten teknikoa egin zezan; hau da, aurretik pro­i­ektuari buruz egindako In­for­mazio Ikerketa egokia ote zen egiaztatu zezan. Udalbatzak jo­an den astean, azaroaren 11n, jakinarazi zion Jaurlaritzari Oinarriz­ko Proiek­tua Informazio Iker­ketaren ze­hazt­a­penetatik alden­du egiten dela eta ez zaiela haiei egokitzen. Horrez gain, jendaurreko informazio epea ireki zenean herritarrek Udalari egindako iradokizun eta alegazio idazkiak ere helarazi dizkio Jaurlaritzari.

«2000tik Informazio ikerketarik ez»
Urnieta eta Hernani tartean egingo den Abiadura Haun­di­ko Trenaren Oinarrizko Pro­iektu horren inguruan, Udalak hartutako erabakia ho­nakoan oinarritzen da: «erre­feren­tzia­tzat hartu behar den Infor­ma­zio Iker­keta, Estatuko Azpiegi­tu­ra idazkariak 2000ko azaro­a­ren 24an onartutakoa da; ez dago beste Informazio Ikerke­tarik eta horren ingurumen inpak­tuaren deklarazioaren egoki­tze­rik onartu denik».

Arraun elkarteko eraikina berreraikitzea exijitu
Aurkeztutako Oinarrizko Pro­­i­­ek­tu honek zenbait pro­posamen eta aldaketa ditu aurrekotik. Esaterako, Ibar­lu­ze erriberarako propo­sa­tu­ta­ko trazatu berria­re­kin dagoe­neko ez zaie po­ligono horre­tan dauden indus­tria pab­i­loi pribatuei eragiten, baina pro­posatutako zubibi­dea Herna­ni­ko Arraun Elkar­teko ins­ta­la­zioak dauden udal erai­ki­naren gainetik doa, eta pilaree­tako bat oinaren barruan ko­katzen baita, eta horrek erai­kina bo­tatzea da­kar derrigor, udalak azaldu due­nez. Hori dela eta, «Udalbatzak honako exijitzen dio: botaz gero, be­rregin dadila». Horrez gain, Udalak dio ez direla onargarriak GI-3410 errepiderako (Goizuetara doa­na) proposatzen diren sestra aldaketa eta desbideraketa­rako ematen diren irtenbi­dearen ezaugarriak. Azaldu duenez, «errepide hori indus­tri­gune haundi baterako sar­bidea da (Ibarluze, Lizarraga, Lastaola eta Epele) eta etxe­bizitza gune baterakoa ere bai (Epele eta Ereñotzu) eta, horrenbestez, intentsitate haundia duen errepidea da, industri ibilgailu astunen zirkulazio haundia duena.

Exekuzioari hainbat kontu
Trenbide zati honen Exe­ku­zio Proiektua egiteari dago­kio­nez, Udalbatzak hainbat kon­tu aipa­tu dizkio Jaurla­ri­tzari, doku­men­tu horretan proposatzen diren irtenbide teknikoetan kontuan hartuak izan daitezen. Udalbatzaren arabera, do­ku­mentuak argitu beharko lituzke, «Urumea ibaiaren iba­rra (Al­tzueta) gurutzatzen duen zati­ra­ko proposatutako trazatu berri­ak sortzen ditu­en paisaje eta in­gu­rumen arloko eta erabilera publikoek izango du­ten afek­zio­ak eta konponbideak proposa­tu». Horrez gain, soinu eragi­na­ri buruzko informazio zehatza emateko eta obrak bukatu on­do­ren lurrak lehengoratze al­de­ra zer nolako neurri hartuko diren zehazteko eskatu du Uda­lak. Udalari ere bidezko irudi­tzen zaio azpiegitura berria gu­txieneko ingurumen irizpi­de batzuen arabera proiekta­tzea.

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!