( Luix Gorrotxategi Zigaran ) G7, G8, G20... ez zaizkit batere gustatzen; ni G3aren alde nago.
Duela aste batzuk garraio publikoaz ‘Donostia’ Ospitalera joan nahi zuten Buruntzaldeko zenbait biztanlek (gazteegi, zaharregi, diru gutxiko, ezindu, kotxea alboratu dutenek, adibidez), ordubete inguru behar zuten helmugara iristeko. Urte berriarekin estrenatutako G3 zerbitzuari esker ibilbide bera askoz denbora gutxiagoan egin daiteke eta, gainera, merkeago.
Errepasa ditzagun linea berri hori ezartzeak dakartzan zenbait datu eta ondorio.
. Kronikan azaldutako datuen arabera, lehen astean 2.114 erabiltzaile mugitu ziren G3an batazbesteko hemezortzina bidaiariko 140 bat joan-etorrietan.
. Mugikortasunaren ikertzaileek kotxe pribatuari 1,2ko okupazio tasa aplikatzen diotela kontuan hartuta, 1.700 kotxe behar dira bidaiari multzo hori garraiatzeko.
. Hau da: 1.700 motor, 1.700 bozina, 8.500 neumatiko, eta baita kuantifikatzen zaila den histeria ere.
. Okupatzaile kopuru berdina garraiatzeko busak atmosferara botatzen duen CO2 kantitatea laukoizten du kotxeak.
. Erregai kontuan, (beti erabiltzaile parekotasunean) hegazkina ez ezik, beste edozein garraio kolektibok baino gehiago irensten du kotxeak.
. Gure kasuarekin jarraituta, Ospitaletara iristen diren kotxe erabiltzaileen ilusio nagusia (utopiko bezain frustrantea): iritsi eta bertan aparkatzea; autobusak ordea jendea jaso eta bere zikloa jarraitzen du.
. Ez dut daturik ezagutzen beste parametro batzuez erreferentziarik eman ahal izateko (siniestralitatea, zarata, herriarteko errepideetako ohizko ibilgailu pilaketak, eta abar).
Hilean behin, mugikortasunari zuzendutako Topagune Berdean biltzen garen lau katuek (etxeko katuak, ederrak benetan) interes handiz partekatzen ditugu gai honen inguruan Hernanik sortzen dituen kezkak. Nola ez amets egin, esate baterako, gure herriak gero eta premi handiagoz eskatzen duen barne garraio kolektiboa, efektiboa eta behartuenen ekonomiari egokituarekin?
Etorkizun beldurgarri baten atarian ‘bizi’ garela uste dugu. Keba! Atari hori aspaldi gainditu genuen. Etorkizun beldurgarri horretan gaude, jada errealitate gogor bilakatzen ari baitzaigu. 2000 urtean 700 miloi kotxe omen zeuden munduan. 2030 urterako kopuru hori bikoiztea espero omen da (www.consumer.es/web/es/motor/mantenimiento_automovil/2004). Lasai, mundu dimentsioaz aritzeak ez gaitu zorabiatu behar. Tokiko datuak askoz kezkagarriagoak dira. Hernani mikroplanetan bertan, 9.000 kotxe inguru dauzkagu, eta 2015erako kopuru hori 14.000raino igo daitekeela aurreikusten da (Hernaniko Udala, Hirigintza saileko Mugikortasuna eta desplazamenduak txostena).
Gaur egun, herrialde garatuetan behinik behin, mugikortasun sostengarriaz Interes minimoa duenak badaki, garraio kolektiboak neurri haundiago batean erabili beharko lituzkeela. Informazio hori kontzientzian zein neurritan gorpuzten den beste kontu bat da. Eta herritar hori Bere konzientziarekin konsekuente izango den ala ez, kontu urrunago bat. Bus linea berri bat martxan jartzea justifikatuta baldin badago (kapitalista gakoa: errentagarria baldin bada), automatikoki bus horrek betetzen duen ibilaldia kotxe pribatuaz egiteko erabili ohi diren justifikazio/aitzakiek indarra galtzen dute.
Ariketa xinple honek eskaintzen digun irakaspena begi-bistakoa da. Nire txalo xume eta zintzoa G3aren estreinaldia ahalbidetu duten pertsona, zein enpresa, zein erakundeei.
Amaitzeko, Kronikako irakurle sufritu hori, garraio kolektiboaren abantailaz mintzatu ondoren, nire gogoetaren baitan bidaiatzen duen galdera pribatu bat kolektibizatu nahi dut zurekin: zergatik erretzen ote dituzte autobusak?
Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!