Zer egin dezaket labadora berria hondatu bazait eta dendan ez badute kargu egin nahi?

Kronika - Erredakzioa 2013ko mai. 19a, 02:00

Esnatzen garen momentutik kontsumitzaileak gara ia pertsona guztiok. Ura dela, argia dela, erosketak direla... Eta kontsumitzaileok hainbat eskubide ditugu. Esaterako, la­badora berria erosi du per­tsona batek eta bi hilabetera hondatu egin zaio, arrazoi jakinik gabe. Kasu horretan, labadora saldu dion dendak edo enpresak kargu egin beharko luke. Halako egoerei buruzko azalpenak emateko, besteak beste, hitzaldia eman zuen Kontsumobideko kide batek maiatzaren 7an, Hernanin. Goiz Eguzki jubilatu etxean izan zen.

Gustatzen ez denean, legeak ez du biltzen itzultzeko aukera dagoenik
Pertsona bat kontsumitzailea da legearen aurrean, erosten duen produktua edo zerbitzua norberarentzako denean; etxerako. Kontsumo arazoak edo gatazkak, berriz, honako ka­sue­tan izango dira: zerbait erosi eta ondo ez dabilenean, kontratatutako zerbitzuak hi­tzartutako baldintzak bete­tzen ez dituenean... Kasu horietan, kontsumitzaileak erreklama­tzeko aukera izango du eta horretarako daude kontsumi­tzaileentzako zerbitzuak: Kon­tsumobide, erkidego mailan, eta Kontsu­mitzaileen Bulegoa, Herna­nin. Kasu batzuetan, berriz, ez dira kontsumo arazoak izango eta kontsumitzaileak ez du arrazoirik izango. Esate­rako, produktuak itzuli daitezke hon­datuta daudelako, baina ez, gustatzen ez direlako. Gaur egun, denda batzuek onartzen dute eta dirua ere itzultzen dute nahi izanez gero, baina legeak ez du hori biltzen, Kontsu­mo­bideko kideak azaldu zuenez. Dena dela, edozein zalan­tza­ren aurrean Kontsumo­bi­dera edo Kontsumo Bule­gora jotzeko gomendatzen dute.

Erosi aurretik informatu eta ondoren frogagiriak gorde
Aholku batzuk ere eman zituen Kontsumobideko kideak. Zerbait erosi aurretik oso garrantzitsua dela informa­tzea nabarmendu zuen: prezioak eta baldintzak konparatu, eskatu eta gorde aurrekontuak, kontratuaren baldintzak irakurri firmatu aurretik... Horrez gain, behin produktua erostean, frogagiria, tiketa edo faktura ondo gorde behar dela azaldu zuen. Erreklama­zioak egiteko beharrezkoa baitira. Erreklamazioak egiteko epea, garantiak zehazten du edo sinatutako kontratuak.

Hainbat eskubide
Kontsumitzaileek hainbat es­ku­bide dituzte: salgai dauden produktuen inguruko informazioa jasotzeko eskubidea dute eta informazioak jarria egon behar du eta argia izan behar du: kartelak, etiketak, publizitatea, instrukzioak…; erreklamazio orriek eskuragarri egon behar dute; produktu seguruak izan behar dute; osasunari kalterik egiten ez dioten produktuak izan behar dute...

Arazoa dugunean, zer egin?
Kontsumo arazoa dagoenean, lehenengo bidea, produktua saldu duen dendarekin adiskidetasunean arazoa kon­pon­tzen saiatzea da. Bide horretatik ezin bada, bide administratibora jo behar da: Kontsumi­tzaileen Bulegora edo Kontsu­mo­bidera. Erre­kla­mazio orria betez egiten da. Erreklama­zioa­rekin ere ezer lortzen ez bada, beste aukera bat eskain­tzen du Kontsumobidek: Kon­tsumoko Arbitrajea. Kontsumo­bidek bitartekari lanak egingo lituzke. Bide judizialera jo aurreko pausoa litzateke. Bide azkarragoa da eta doakoa. 6 hilabetetan laudoa edo erresoluzioa emango litzateke. Bide hau boluntarioa da, beraz, kasu honetan ere adostasunik ez badago, bide judiziala geratuko litzateke. Luzea izaten da eta kostu haundikoa. Erreklamatu nahi dena 2000 eurotik behera denean, Per­tsona Kontsumitzaileen Elkar­te­ak egingo lituzke ordezkari lanak, dohainik. Hainbat elkarte daude: EKA, EHKB, EKE...

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!