Lau karril, Bazkardotik Amarara

Kronika - Erredakzioa 2013ko mar. 23a, 01:00

hernaniko zatiko obrak buka­tuta, Urumeako auto­bideak lau karril izango ditu Andoaindik hasi eta Do­nos­tiaraino. Atzo inauguratu zuten azken zati hori, 2,4 km dituena, eta 26 miloi euro kostatu dena. N1aren alternatiba gisara definitu zuten Urumeako autobidea atzo, inaugurazio ekitaldian. Igartza­gai­nako tunel gai­nean (Portutik Iberdrolako subesta­zio­rako aldapa) egin zuten inau­gu­razioa, eta ber­tan izan ziren Larraitz Ugarte (Gipuzkoa­ko Garraio Diputatua), Mar­tin Garitano Diputatu Na­gusia, Luis Intxauspe (Her­na­niko Alkatea), eta Jose Ma­nuel Erauso (Obra Zu­zendaria).

Egunero 30.000 ibilgailu
Urumeako autobidean egu­nero 30.000 ibilgailu ibiltzen dira, eta atzo ziurtatu zute­nez, lau karrilekin ko­puru horrek gora egingo du. «N1ari kendu zaio trafiko hori guztia, eta orain, beste bide bat hartu ahal izango da Andoain eta Donostia artean. Hargatik diogu alter­natiba dela».

2002an egindako zatia, bikoiztu dute
Hernaniko zati hau bikoiz­ten 26 hilabete pasa dituzte. 2002an ireki zuten zati hau, bi karrilekin. Orain, bide zati hura ez da ia ezertan aldatu, eta aldamenean egin zaio beste bi karrileko bidea. 26 miloi euro gastatu dituzte lanak egiten, lizitatua baino %9 gehiago. Atzo adie-razi zutenez, gain­kostu hori «Europako bataz beste­koa­ren barruan dago», Obrak egin baino lehen, 34,8 miloi euro gasta­tuko zirela aurreikusi zen, eta lizitatzeko garaian jaitsi zen 23 miloira. Neurketa arazoek eragin dute gainkostua, Jose Manuel Erauso obra zuzendariak Kro­­nikari azaldu zionez. «Material kopurua izan da batez ere hasierako neurke­tak aldatu dituena».

Igartzagainako tunelaren gainean, inaugurazioa
Leku berezia da Igartzagai­na­ko tunela edo tunel fal­tsua. Bertatik ondo ikusten da autobia zati haundi bat, eta gainera, zer esana ere eman du obra hauetan. Kronikari jakinarazi ziotenez, tunel hori egitea ez da izan gain­kostua eragin duena, proiek­tuan hasieratik konten­pla­tzen baitzen obra hori.

Segurtasunari «arreta berezia»
Erausok azpima­rra­tu zue­nez, bete dira obra egiteko proiek­tua­ren hiru helburu nagusiak. «Ez da istripu nabarmenik izan, soinu eta ingurumen arazo nabarme­nik ere ez, eta denbora eta prezioetan ere sartu gara».

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!