Hernani Institutua bere Hezkuntza Proiektua egiten ari da, «proiektu berria eta itxaropentsua, Hezkuntza Komunitate osoaren ekarpenarekin», dio Kepa Zamalloa Institutuko Ikasketa Buruak. Ekarpenez gain, pedagogiatik datozen gaur eguneko proposamenak ere kontuan hartu nahi dituzte eta hitzaldi bat antolatu dute asteazkenean. Violeta Nuñez Bartzelonako Unibertsitateko, Hezkuntzako Teoria eta Historia Mintegiko irakasle titularra izango da hizlaria. Artisau-lanak eta teknologiak hezkuntzan: subjektu berriak izeneko hitzaldia emango du. Sandiusterrin izango da, arratsaldeko 18:00etan. Iaz, Ramon Flecha soziologoa eta Pere Pujolas pedagogoa izan ziren gonbidatuak.
Hezitzaileen erronkak eta ikasleen mugikortasuna
Gaur egungo hezkuntzari buruz egiten duen irakurketaren berri emango du Nuñezek. Batez ere, honako bi gai hauek izango ditu hizketagai: alde batetik, hezitzaileek gaur egun dituzten erronkak, hala nola, teknologi berriak, autoritate-guneak erortzea, subjektu berriak nagusitzea, ikasleek arreta galtzea... Bestetik, lan maila desberdinen arteko loturak eta ikasleen mugikortasunak duten garrantziaz ariko da. Mugikortasuna, mugimendu gisa eta esperientzia ezberdin gisa ulertu behar dela dio Nuñezek.
Ibilbide luzeko irakaslea
Violeta Nuñezek Espainiar Estatuko Administrazio Publikoan hainbat eginkizun ditu: mintegiak, instituzio laguntzailea da, ikastaroak, hitzaldiak, gainbegiraketak, eta abar. Irabazi asmorik gabeko erakundeetan, lan-elkargoetan eta nazioarte mailetako erakundeetan ere parte hartzen du. Hego Ameriketan ere hainbat Erakunde eta Unibertsitateekin lan egiten du.
Bere espezialitatean hainbat pertsonekin elkarlanean aritu da, eta bereziki nerabezaro eta haurren hezkuntza eta giza-arretari lotuta (giza-arazoak dituzten lagun-taldeetan).
Ezaguna da ere Bartzelonan diziplina-arteko ikerketa talde batean hainbat urtetan aritu izateagatik. Bertan pedagogia eta psikoanalisi disziplinetako partaideak zeuden. Berak pedagogia arlotik parte hartu eta ekarpenak egiten zituen. Horren lekuko dira hainbat artikulu, liburu eta lankidetza. Bere jarrera esaldi honetan laburtu daiteke: «Garai berrietara egokitutako heziketa moduen gainean pentsatu behar da, heziketak berak dakarren eginkizuna alde batera utzi gabe».