Erremedioa eta gaixotasuna

Erabiltzailearen aurpegia

Gaur, euskal herritarrok jakin ahal izango dugu zein argudio mediko-zientifiko erabiltzen dituzten alderdi bakoitzak eskola-eremuko haurren maskarak erabili edo ez erabili beharra justifikatzeko, alderdi psiko-emozionaletik eta adierazkorretik baloratuta.

Eraginkortasun mediko-sanitariotik bere erabilgarritasun-kaltegarritasuna egiaztatzen duen dokumenturik haundienetako bat Ulrike Bitzen Municheko Unibertsitate Teknikoko Anestesiologia Institutuan egindako hitzaldia da, bere doktore-tesia azalduz: Karbono dioxidoaren arnasketa, maskarilla kirurgikoak aho-babesle higieniko gisa erabiltzen direnean profesional medikoei. Municheko Unibertsitate Teknikoak kalifikazio gorena eman zion tesi sarituari, eta 2005etik Alemaniako Medikuntza Fakultateetan lan egiteko oinarri gisa erabili da.

Ondorioztatu zuenez, arnasketa asimilazio/ezabatze metabolismoaren funtsezko zatia denez, ziklo bakoitzean jasotako karbono berotuaren eta oxigenoaren dioxido kopuruaren arteko koefiziente naturala 1 baino txikiagoa da. 1etik zenbat eta gehiago urrundu, gure immunologia-sistema murrizten dugu, birus patogenoen aurrean zaurgarri bihurtuz.

Ebakuntza-gelan maskara erabiltzeko, bere testu-aipua hauxe izan zen: Kirurgia-maskarak erabiltzen direnean, ez dago CO2 mugarik gabe goraipatzerik. Hori dela eta, CO2 metatu egiten da maskararen azpian (2 ordu).

Ondorioztatu zuenez, arnastutako airearen tenperatura 5ºC-tan igotzeak eta maskarak eragindako hezetasunak (%16) maskara berriz hazteko gai diren germen patogenoak metatzeko habia ezin hobea egiten dute eta oxigeno dosia (hipoxia) jaisten dute. Ondorioz, odolean CO2-aren ezohiko gehikuntza sortzen da, azidotera, estres zelularrera eta arnas maiztasun batera eramaten duen hiperkapnia sortuz.

Gaur, Eusko Jaurlaritzak Ikastolan Elkarteko batzorde bati entzungo dio. Batzorde horrek EAEko 109 ikastola hartzen ditu. Prentsak informatzea espero dugu.

 

Iulen Lizaso Aldalur