Artemisia

Erabiltzailearen aurpegia Mikel Arrieta Iraola 2018ko api. 30a, 02:00

Orain dela urte batzuk Arte­misia Gentilleschi XVII. Men­deko margolariaren  erakusketa bat ikusteko pribilegioa  izan nuen. Margolari honek bere garaian ospe izugarria izan zuen, Europako gorte guztietan bere lanak eskatzen ziren eta estimatuak ziren oso. Gerora ordez, emakumea izanik,  bere izena eta izana ahaztuak eta ezkutatuak izan ziren  oraintxe arte.

Emakume  indartsuak agertzen dira bere lanetan, gehienetan gizonei aurre egin behar izan zioten emakumeek. Biblia edo historiatik ateratako emakumeak, Judith, Ester, Susana,  Kleopatra…. Kolore biziak, argi-ilunak bortitzak, bolumenak oso azpimarratuak… Irudi  krudelak eta ankerrak  sarritan,  dramatikoak oso. Bere lan ezagunenak  adibidez Judith eta Holofernes bertsio ezberdinak dira, non Judithek juduen etsaia zen Holofernes militarrari  burua mozten dion. Lan  horietan  odolak, literalki, ikus­lea zipriztintzen du. Azpi­marratzekoa da, baita ere, Ju­dithen espresio irmoa, tinkoa, duintasunez betetakoa. Mar­go­lan  hauetan Artemisia  Gen­tilleschik  bere  bizitzaren  pasarte gogorrak gogorazten ditu.

Artemisia Gentilleschiren bizitza ez baitzen izan samurra. Bere aitaren ikasle batek, Agostino Tassik,  19 urte zituenean bortxatu zuen eta. Arte­misiak erasotzailea epaitua izatea lortu zuen, ez oso ohikoa garai horietan,  baina epai­keta bera etengabeko humi­liazioa bihurtu zen   Ar­te­misiarentzat. Bortxatzaileak urtebeteko zigorra jaso zuen azkenean.

Egun  hauetan  margolari  honekin, emakume  guztiekin, XVII.ren mendeko Erromako  gizonezko epaile horiekin,    Holofernes burua eta Judithen ezpatarekin gogoratu naiz.
 

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!