(Selektibitatean) ebaluatzen ez dena, ez da ikasten

Erabiltzailearen aurpegia Aintzane Ibarzabal Esnaola 2014ko eka. 8a, 02:00

Aurten ere iritsi zaie gure ikasleei hiru egunetako trantze la­rria: Selektibitateko azterketa.

Oraingoan, Gaztelera eta Literaturarekin hasi dira, jo eta ke. Javier Mariasen testu iruzkina (El Paisen 2011n argitaratua, ia 1.000 hitzekoa jatorrizkoa/proban 500 inguru) eta, oker ez banago, Blas de Otero­ren poesia landu behar izan dituzte. Kurtsoan zehar landutako gaiak biak ere, ikasleek ur­duri egon arren, txukun egin­go dituztenak, zalantzarik gabe. Atzetik Filosofia, Historia, Hautazko gaiak… eta azken egunean, hizkuntzak: hau da, Euskara eta Ingelesa.

Urteak eta urteak dira eskema bera praktikan jartzen dela. Ez da gauza berria, 20 urte izango dira,  eta ez da Werten legeak ezarritako aldaketa ere. Euskara eta Ingelesa neurtzeko B2 pareko azterketa egiten dute ikasle guztiek. Alegia, nahiz eta D, B edo A ereduan ikasi, ikasle guztiek azterketa bera egiten dute: testu labur bat (200 hitz inguru), ulermeneko galderak (aukera anitzekoak edo irekiak), berridazketak edo hitz batzuk testuan aurkitzea, eta idazlana (200 hitz ingurukoa).

Euskara eta literaturako ira­kasleei zaila egiten zaie Batxi­lergoko programazioan dituzten eduki/helburuak lan­tzea, eta mailari eustea eta sakontzea, jakinik, gero, gaur egun ikasleentzat horren ga­rran­tzitsua izango den proban, beste zerbait eskatuko zaiela. Ebaluazioaren arloan ezaguna den esaldia datorkit gogora: ebaluatzen ez dena ez da ikasten.

Horrek zer ondorio dakar? Euskal literatura gero eta gu­txiago lantzea, testu laburrak irakurtzea, azterketan ez dituzte luzeak jartzen, testu iruzkinik ez egitea edo oso maila apalean lantzea…

Are gehiago, uste okerra dela, esango nuke, pentsatzea euskaraz ongi ez dakitenek Gazteleraren antzeko proba bat egin ezin dezaketenik Euskara eta literatura gaian, gazteleraz hain ongi ez dakitenek ere, ongi ikasten baitute Selekti­bi­tatean eskatuko zaiena, eta baita maila ona lortu ere. Seguru nago gure ikasleak, landuz gero, eta batez ere, ebaluatuz gero, gauza izango liratekeela testu iruzkina lantzeko eta baita Gabriel Arestiren poemak aztertzeko ere.  

Gogoeta honekin batera, zorterik onena opa diet aurtengo Selektibitateko azterketa egin duten ikasle guztiei eta uda ongi pasa dezatela.

Aintzane Ibarzabal Esnaola
Hernani BHIko irakaslea

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!