Gipuzkoako Foru Aldundiko Bide Azpiegitura eta Lurralde Estrategia Departamentuak Errekalde eta Galarreta lotuko dituen bizikleta eta oinezko bidea eraikitzeko tramiteak hasi ditu, martxan jartzea onartu ondoren. Proiektuak, GI-2132 errepidearen ibilbidea Chillida Leku museotik urrunduko du, eta 4,6 milioi euroko aurrekontua izango du, hamabost hilabeteko obren iraupenarekin.
Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean dagoeneko argitaratuta dago proiektua eta jendeak ikusi dezake. Proiektua Iraunkortasun Sailak aurretik egindako beste proiektu batetik abiatzen da, eta bertan behera geratu zen trazadura zuzentzeko beste aukera bat aztertzea eskatzen zuen alegazio bat aurkeztu ondoren.
Horrela, proiektu berriak barne hartzen du GI-2132 errepidea Chillida Leku museoaren eremutik aldentzea, errepidearen eta finkaren artean banda libre bat sor dadin, bizikleta eta oinezko ibilbidea ezarri ahal izateko, zuhaitzak moztera eta museoko lurrak okupatzera behartu gabe.
Jasotzen denez, oinplano eta altxaera bihurgunetsuko trazadura da, eta, Chillida Lekurako sarbidean, lau metro zabaleko bide bat izango du, bizikleta eta oinezko ibilbidea egungo autobus-geltokiarekin batera egongo dena. Ibilbidea errepidearen egungo plataformatik ateratzen den tarteetan, gainera, euste-hormak ezarriko dira lurzatiaren okupazioa murrizteko.
Bizikleta eta oinezkoen bidea Errekaldeko biribilgunean hasiko da
Bizikleta eta oinezkoen bidea Errekaldeko biribilgunean hasiko da, bertatik igarotzen baita Donostia eta Lasarte-Oria lotzen dituen bidegorria, eta Galarretan amaituko da, bertan baitaude Orona-Ideo, Mondragon Unibertsitatea, Galarretako frontoia eta merkataritza guneak. Horrela, ibilbide berriak pertsonen eta motorrik gabeko ibilgailuen joan-etorri segurua ahalbidetuko du Gipuzkoako hiriburuarekin eta Lasarte-Oriarekin duen loturan.
Proiektua abian jartzeko, 4.651.572,98 euroko oinarrizko aurrekontua (BEZa barne) eta hamabost hilabeteko egikaritze-epea ditu proiektuak. Obrak gauzatzeak, gainera, eragina izango du hainbat lurzati pribatutan, Aldundiarenak ez diren titulartasun publikoko lursailetan, udal-hornidurako sarean, Añarbeko Uren alta-sarean, gas-sarean eta Telefónicaren linea batean.
Proiektuak, halaber, lanak egiten diren bitartean GI-2132 errepidearen trafikoaren gaineko inpaktuak minimizatzea eta ibilbidea igaroko den egungo zerbitzugunearen funtzionaltasunari eustea aurreikusten du. Trafiko asko mugitzen da.
Guztira, trazaduraren distantzia 1,5 kilometrokoa izango da, eta oinezkoentzako eta bizikletentzako bideak hiru metroko zabalera izango du, baita metro bateko bazterbidea ere, GI-2132 errepidearen lerro zuriaren eta ibilbidearen babes-hesiaren artean.