Indarrean dagoen osasun araudiaren inguruko azalpenak emateko dinamizatzaile talde batek Hernani erdigunea bisitatu zuen joan den ostiralean. Sentsibilizazio kanpainaren helburu nagusia da «herritarrak eta ostalaritza sektorea sentsibilizatzea, COVID-19ak eragindako pandemia eteteko hartu behar ditugun neurri higieniko-sanitarioak modu egokian betetzeko». Gainera, herriarren artean maskarillak banatu dituzte, birusaren aurrean prebentzio neurriak hartu ahal izateko eta jendea gaiaren inguruan sentisibilizateko asmoarekin.
Kanpainak Eusko Jaurlaritzako Turismo eta Ostalaritza zuzendaritzak eta Euskadiko hiru lurraldeetako ostalaritza elkarteek urtero sinatutako elkarlanerako hitzarmena du abiapuntu eta Gipuzkoan, Gipuzkoako Ostalaritza Elkarteak gidatuko du. Ostalaritza sektorera bideratutako kanpaina bat bada ere, herritarrek ere presentzia haundia dute proiektu honetan. Izan ere, COVID-19ak eragindako pandemia eteteko neurri egokiak sustatzeko helburuarekin, herritar eta ostalariak bisitatu dituzte kanpaina honetako arduradunak.
Informazio ugari, herritar eta ostalari guztientzat
Bi orduz aritu ziren dinamizatzaileak lanean erdigunean, gaueko 23:00etatik 01:00etara. Eremu horretan jarri zuten fokua «jende pilaketa gehien jasotzen duen udalerriko gunea delako».
Denbora tarte horretan herritarrei, ostalariei eta hauen bezeroei informazioa eskaintzen aritu ziren, indarrean dagoen osasun araudia behar bezala betetzeko.
Kanpainako dinamizatzaileek hamaika gomendio eman zituzten eta informazioa eskaini zuten herrian zehar. Hala ere, batez ere zenbait puntu landu zituzten herrian egin zuten sentsibilizazio kanpainaren bisitan: maskarillaren erabilera ostalaritza eremuko kontsumo garaian eta baita eremutik kanpoan ere, distantzia soziala bermatzeko irizpideak eta eskuetako garbitasuna. Taldeei ere egin zieten erreferentzia eta eman zizkieten aholkuak, hamarreko muga ez gainditzeko eta hamarreko taldeak ez gainditzeko bete behar diren neurriak azaldu zituzten.
Batez ere, gazteei zuzenduta
Joan den hilabetean abian jarri zen sentsibilizazio kanpaina honen helburua da adin tarte guztietara iristea. Hala ere, gazteengana iristeko «ahalegin berezia» egin dute. Izan ere, diote, momentu honetan COVID-19aren zabalkundea gelditzeko kolektibo hori dela «sentsibilizazio eta pedagogia lan gehien» eskatzen duena.
Sentsibilizazio kanpainaren bitartez, hiru lurraldeetako ostalaritza elkarteek bere hondar alea jarri nahi dute pandemia indargabetzeko. Azken hilabeteak gogorrak ari dira izaten herritar guztientzat, eta hori dela eta hainbat talde eta eragileek zenbait proiektu jarri dituzte martxan egoera ahalik eta azkarren hobetzeko.
Horregatik, pandemia eteteko hartu behar diren neurri higieniko eta sanitarioak modu egokian betetzeko Bizkaia, Araba eta Gipuzkoako ostalarien taldeak lanean aritu dira, baita ere. Gainera, kanpainarekin ere, ostalaritza «eremu segurua» dela aldarrikatu nahi dute.
Konfinamendua izan den hilabeteetan eta deseskalada fasean ere, Euskadiko ostalaritza sektoreko ordezkarien eta Eusko Jaurlaritzako arduradunen arteko hartu-emana «etengabea eta emankorra» izan da. Gipuzkoako Ostalaritza elkartearen esanez, «eskuartean daukagun kanpaina elkarlanaren adibide bat baino ez da, Euskadiko ostalaritza guneak zabaltzeko erabakia bezala, tokian tokiko berragertzeen ondorioz salbuespen eta neurri bereziak hartu behar izan badira ere».
Horregatik, Koronabirusaren aurrean sortu den sentsibilizazio kanpainaren arduradunek ostalaritza sektoretik instituzioetako ordezkariek pandemiaren aurka egiten ari diren lana azpimarratu nahi izan dute, eta egiten ari diren lana txalotu.
Sentsibilizazio kanpainarekin jarraituko dute, lurralde osoan
Hernanin ez ezik, Gipuzkoako beste herrietan ere egingo dute bisita dinamizatzaileek. Izan ere, Koronabirusa duela hilabete batzuk iritxi bazen ere, aste batzuk bakarrik igaro dira prebentzio neurriak indartu zituztenetik. Izan ere, maskarillaren erabilera ez zen derrigorrezkoa konfinamenduaren ondoren, baina badira zenbait aste hau jartzeko araua ezarri zutenetik.
Horregatik, herritarrak eta ostalaritza sektorea sentsibilizatzeko asmoarekin, kanpainak Euskal Autonomia Erkidegoko hiru lurraldeak bisitatuko ditu. Uztailaren 24an jarri zuten abian, eta ordutik irailaren 13ra bitartean Gipuzkoako 40 lokalizazio inguru bisitatuko dituzte dinamizatzaile taldeek.
Jakinarazi dute, «Errenteriako eta Mutrikuko Magdalenekin hasi, Donostiako Jazzaldiarekin jarraitu, eta bata bestearen atzetik etorriko dira Pasai Donibaneko San Pantaleonak, Ordiziako Koadrila Eguna, Elgoibarko San Bartolomeak, edo San Roke bezpera Deban».
Gainera, beste zenbait herritan ere izango dira, hatu behar diren neurrien inguruan informazioa zabaltzen eta herriarren gomendioak ematen. Horrela, gaueko aisialdia dela eta, Irun, Eibar eta Zarautz ere bisitatuko dituzte. Eguerdiko tarteak kubritzeko, Donostiako Alde Zaharrean eta Grosen, edo Tolosako larunbatetako merkatuan ere izango dira.
Ezarritako osasun eta higiene neurri guzti hauekin eta dinamizatzaileek sentsibilizazio kanpainarekin emandako gomendio guztiekin COVID-19ak utzitako pandemia ahalik eta azkarren gelditzea espero dute Gipuzkoako Ostalaritza Elkarteko kideek.