Aldundiaren Buruntzaldeako autobus zerbitzuen aurreproiektuak, hainbat kontrario

Kronika - Erredakzioa 2017ko urr. 14a, 02:00

Pasa den astean Luis In­txauspe Hernaniko alkateak, Ana Ca­rrere Andoaingoak eta  Xabier Arregi Usurbilgoak erregistratu zuten helegitea, Al­dun­­diaren Buruntzaldeako autobus zerbitzuen aurreproiektuaren kontra, bertan behera uzteko eskatuz.
Astigarraga, Urnieta eta Lasarte-Oriakoek ere aurkeztu dituzte helegiteak, bakoi­tzak bere aldetik, eta bestelako hainbat talde eta eragile ere batu dira.

2013an hasitako prozesua
Aldundiak aurkeztu duen aurreproiektu hau lehendik dator; 2013an parte-hartze prozesua egin zuen herritarrekin, zerbitzua hobetzeko haien proposamenak biltzeko. Guztira, 1.050 herritarrek hartu zuten parte, Buruntzaldea-Tolosal­dea, Goierri-Urola Garai, Deba­ba­­rrena, Urola Kosta eta Deba­goie­nakoak, eta 3.300 ekarpen baino gehiago egin zituzten. Baina 2015ean, zerbitzu berriak esleitzean, Buruntzaldeari ze­go­kiona esleitu gabe geratu zen, eta ez zen aldaketarik aplikatu. Orain berriro aurkeztu du aurreproiektua, baina ordukoan herritarrek egindako hainbat eskaera ez dira kontuan hartu.
Aldundiaren esanetan, «mu­­gikortasun, operatibotasun eta ekonomia orekaren irizpideekin» osatu da aurreproiektua. Dena den, proposamenaren kontra sortu diren iritziak kontuan hartuta, urriaren 23ra arte luzatu du helegiteak egiteko epea, eta Udal ordezkariekin biltzen ari da, haiek hala eskatuta.

 

LAB SINDIKATUA: «Zerbitzu asko kentzean, langileak soberan daude»

Helegiteak aurkeztu ditu LABek, eta dei egin du urriaren 17an, 11:00etan, Diputazio aurrean kontzentrazioa egiteko.

Hainbat arrazoi eman ditu LAB sindikatuak ere, Al­dun­di­ak aurkeztu duen Burun­tzal­de­ako autobus zerbitzuen aurreproiketuari helegiteak aurkezteko; «uste baino as­koz ere larriagoak dira aldaketa eta murrizketak».
Batetik dio, «kostuen gu­txitzea, autobusen murrizketa haundiekin eta lan baldintzen okertzearekin zuzenean lotuta» dagoela.  «Zer­bi­tzu asko kentzean, langile as­ko soberan egongo dira, eta li­tekeena da hauetako askok lanpostua galtzea».
Era berean, «langileei lan karga eta erritmoak haunditu» izana salatu du; «istripuen arriskua izugarri haunditzea eragingo du».
Zerbitzuari dagokionez dio, G1a, «15 minuturoko zerbitzua izatetik, 30 eta 60 minuturokoa izatera pasako» dela. G2ari dagokionez, berriz, dio: «Orain arte gidariek 45 minutu bazituzten ibilbidea burutzeko, orain 39 eman dizkiete. Lan­gileek diote ezinezkoa dela hau betetzea». G3ak izango dituen murrizketak eta G4aren zirkuitua luzatu izana ere salatu du.
Hori guztia dela eta, asteartean Gipuzkoa Plazan kon­tzentratzeko dei egin du, 11:00etan, Zerbitzu publiko eta lanpostuen defentsan, mu­rriz­ketarik ez! lelopean.

 

UGT SINDIKATUA: Helegitea, autobusek

Hasa, Garayar eta TSSTek uste dute lanpostuak murriztu daitezkeela.

Buruntzaldeako Garraio  Pu­­bli­koaren Zerbitzua es­lei­tzeko aurreproiektuari helegitea aurkeztu diote, UGT sindikatuaren arabera, egun li­nea horiek ematen dituzten en­presek ere; HASA, Garayar eta TSST en­pre­sek. Egun 125 langile dauz­kate, eta diote: «au­rreproiektuan ez dira ze­haz­ten lan-baldintzen hobe­kun­tzak, langileen gidatzeko denborak eta atsedenak».
Era berean, UGT sindikatuak kritikatu du testuan «gehiegizko langile kopurua» dagoela esaten dela, baina ez direla zehazten «egin beharko diren lanpostu aldaketak edo kaleratzeak».

 

EREÑOTZU: «Garraio publikoaren eskaintza, Hernanira joateko baliabide publiko bakarra izanik, oso urria da»

Auzo Udalak, Txirrita eskola publikoak eta Katiluzar guraso elkarteak helegitea ­aurkeztu dute Aldundiaren Buruntzaldeako Garraio Aurreproiektuaren kontra.

Ereñotzuko auzotarrek, hau da, Auzo Udalak, Txirrita eskola publikoak eta Katiluzar guraso elkarteak, helegitea aurkeztu dute Aldundiaren Buruntzal­deako Garraio Au­rre­­proiektuaren aurka.
«Egungo garraio publikoaren egoerak, bai Ereñotzuko biztanle baita Txirrita eskola publikoko umeei ere eragiten die», diote prentsa ohar batean. «Hasteko, bertako biztanleentzat, Hernanira joateko duten baliabide publiko bakarra autobusa izanik, eskaintza oso urria da (ordutegi murri­tza, garraioa ez da beti Pagoa­garaino iristen…). Aurre­proiek­tuak gainera Ereñotzu­rako eskaripeko sistema ezarri nahi du, baina ordutegi eta ibilbideak mantenduz. Hori lehendik eskasa den zerbi­tzuarentzat atzerapauso handia da. Horregatik alegazioa aurkeztu dugu, zerbitzua eskaripekoa izatekotan hobekuntzekin etorri behar duela adieraziz, talde eta behar guztiei egokitutako ordutegi eta ibilbideekin».
Gainera, Txirrita eskola pu­blikoko umeen egoera na­bar­mendu nahi izan dute: «Ekolaz kanpoko jardueretara joateko garraio publiko egokia behar beharrezkoa dute (kultur etxera, kiroldegira… joateko), eta ez dago bermatua maiztasun faltagatik. Txirrita eskola publikoa egoera larrian geratzen da, izan ere Herna­niko azpiegituretara eta baliabide pedagogikoetara garraio publikoan joateko eskubidea  ez da berma­tzen. Esaterako, ikasturte honetan, igeriketa ikastarora joateko garraioa ez dago oraingoz bermatua, urtero Aldun­diaren esku geratzen baita zerbitzu berezi hori eman edo ez erabakitzea. He­legitean eskatu dugu eskolaren beharretara ere egokitzea ordutegiak».
Helegitean proposatutako eskaerak aintzat hartzeko eskatu dute.

 

HERNANIKO UDALA: «Eskatu dugu prozesua eten eta herritarrekin aztertzea»

3 eskaera biltzen dituen helegite ereduak herritarren eskura jarri ditu Udalak.

Lehengo asteko asteazkenean, hilaren 4an, Gipuzkoako Foru Aldundiaren egoitza na­gu­sian izan zen Luis Intxauspe Hern­a­niko alkatea, Andoain eta Usurbilgoekin batera, helegitea jartzeko Bu­run­tzal­deako autobus zerbitzuen Al­dun­diaren aurreproiektuari.
Intxauspek Kronikari azaldutakoaren arabera, hiru udal hauek «prozesua etetea» eskatu dute; «Astigarraga, Urnieta eta Andoaingo Udalek ere jarri dituzte helegiteak, baina ez dute prozesua eteteko eskatu».

Hiru eskaera
Helegitean hiru eskaera garbi egin zituzten hiru Udalek, In­txausperen esanetan: «prozesua etetea, murrizketarik ez aplika­tzea, eta Udal eta herritarrekin gaia landu eta azter­tzea». Izan ere, «orokorrean, pro­posatzen di­ren aldaketek ika­ragarrizko murrizketak» eragingo dituzte. «Gainera, ibil­bideak ez daude oso argi; plan­teatzen diren aldaketak egi­teko denborarik ematen ote du­en ez dakigu; 3,5 milioi km egiten dituen zerbitzua 2,7 milioi km egitera pasako da...».

Mugikortasun arazo gehien dituzten kolektiboak, kaltetuen
Era berean, Intxauspek salatu du murrizketek bereziki kaltetuko dituela mugikortasun arazo gehien dituzten kolektiboak: «ikasleak, ospitalera dijoazten adinekoak, lanera dijoaztenak... Askotan mugitzeko bes­te biderik ez dutenak dira».

Helegiteak eskura, Biterin, kiroldegian eta udaletxean
Horrela, 3 eskaerak bil­tzen di­tu­en helegite eredua prestatu, eta herritarrek sinatzeko utzi dituzte Biterin, udaletxean, kiroldegian eta Udaltzaingoan.

 

ASTIGARRAGAKO UDALA: «A1 eta A2 lineak nabarmen murriztea proposatzen da»

Helegitea aurkeztu dio Astigarragako Udalak, Aldundiaren proposamenari, eta «kezkatuta eta harrituta» dagoela dio; «Astigarragak autobusa du garraio publiko bakarra».

Gobernu Jeltzaleak prentsa ohar bidez azaldu du «kezkatu» egin duela Aldundiaren Buruntzaldeako Garraio  Au­rre­proiektuak. Izan ere, «au­to­­busen zerbitzu publikoa es­leitzeko proposamenak mu­rriz­keta nabarmena jasotzen du gure herrirako, Astigarra­ga Donostia eta Hernanirekin lotzen dituen A1 eta A 2 lineatan».
Hori horrela, helegitea jarri duela jakinarazi du.

Murrizketa, %40koa
Udal Gobernu Taldearen esanetan, «aurreproiektuan azal­tzen den aste egunetako autobus zerbitzuaren murrizketa areagotu egiten da asteburuetan, %40ra iritsi arte. Horrela, orduko bi zerbitzu besterik ez dira izango igande eta jai-egunetan; A1 eta A2 bana izango dira».
Horrez gain, Gobernu Tal­deak dio «harritu» egin dela aurreproiektuaren aurrean, «Udal Gobernu Taldeak Mu­gikortasun Sailarekin izandako elkarrizketek beste bide bat» hartua zutelako; hain zuzen, legegintzaldi honetan indartu egin dira Donostia eta Astigarraga arteko loturak. «Garraio publikoa indar­tzeko gobernu jeltzaleak hartutako konpromisoari lotuta, azken urtean lortu da 8 aldiz indartzea Oialumetik (Asti­ga­rraga) Donostiarako A2 linea (7:10, 8:10, 9:10, 13:40, 14:40 17:40 18:40 eta 19:40), eta beste 9 aldiz indartzea Donostiatik Oialumerakoa (7:50, 8:50, 9:50 13:20 14:20, 17:20, 18:20, 19:20 eta 20:20)».

«Helburua da A1 eta A2 lineatako zerbitzua ez murriztea»
Aldundiaren proposamenean jastozen diren murrizketak nabarmentzeaz gain, Udal Gobernu Taldeak azpimarratu nahi izan du Astigar­ra­ga­ko egoera ez dela Burun­tzal­de­ako beste herriena bezalakoa, eta kontuan hartu beharrekoa dela uste du.
«Aurreproiektuak eragina dauka Buruntzaldeako beste herrietan ere, baina Asti­ga­rra­ga da garraio publiko bakarra daukan herri bakarra; eta hori, autobusa da», azaldu dute. «Horregatik», diote, «Udal Gobernu Taldeak helegitea aurkeztu dio aurreproiektuari. Helburua da A1 eta A2 lineatako zerbitzua ez murriztea».

Kronika egunero, euskaraz eta doan jasotzen segi ahal izateko, Kronikakide gehiago behar dira, eta zer esanik ez, proiektu komunikatibo sendo eta profesional bat garatu nahi badugu.
Egin zaitez KronikaKide!